2012. március 16., péntek

Sportszelet torta...avagy keksztorta sütés nélkül



Aki rendszeresen benéz a blogomba (... nem tudom van e ilyen, de ha igen akkor SZIA :) ) az tudhatja, hogy oda vagyok a fél órán belül összedobható finomságokért... Na ez a "torta" ennek kiváló példája. A recept elég sok helyen fent van én Andinál láttam és már régóta szeretném elkészíteni.

Hozzávalók: 
kb 16-18 cm formához, az általános 26 cm körüli tortaformákhoz duplázni kell.
25 dkg darált keksz
2 ek keserű kakaópor
12,5 dkg vaj
1 dl tej
10 dkg porcukor
kb 30 ml rumaroma


+ tetejére: 20 dkg csokoládé (ét) és pár csepp olaj
díszítés ízlés szerint

Elkészítés:
1. A kekszet és a kakaót összekeverjük.
2. A tejet, cukrot és vajat egy kisebb lábosba tesszük és a tűzhelyen felmelegítjük, amíg a cukor és a vaj is elolvad.
4. A kekszhez öntjük a meleg vajas keveréket, a rumaromát és alaposan összegyúrjuk, amíg egy kis sima cipóvá áll össze.
5. A tortaformát kibéleljük alufóliával vagy folpakkal, így könnyebb lesz eltávolítani a sütit. A tésztát a formába egyengetjük, úgy hogy kitöltse és a tetejét is a lehető legjobban lelapogatjuk.
6. A csokit kis kockákra törjük, adunk hozzá pár csepp olajat és gőz fölött megolvasztjuk. Miután teljesen megolvadt ráöntjük a formába lapított tésztára és egy kanál segítségével eldolgozzuk.

Én a szélét színes gabona golyókkal szórtam meg, amit Emőkétől kaptam, ezúton is köszönöm szépen Neki :)

7. Hűtőbe helyezzük és legalább 1 órán át de inkább tovább hűlni hagyjuk. 

2 megjegyzés:

Emoke írta...

:)) tök jó lett! És neked is SZIA :DD

Livi írta...

:D Köszi és virtuális integetés!