2012. január 15., vasárnap

Pizzás csiga, update 1 verzió

A fogyókúrázóknak is jár a pizzás csiga.... Egy update pékségben vettem nagyon ízlett, rögtön tudtam, hogy itthon is muszáj lesz elkészíteni. Elég sok receptet végig böngésztem a világhálón, végül ezt állítottam össze.

Hozzávalók:

A tésztához:
 1 zacskó szárított élesztő
2,5 dl tej
1 csapott teáskanál cukor
25 dkg master mix szénhidrát csökkentő keverék
25 dkg finomliszt (BL 55)
2 mokkáskanál só
1 egész tojás
3 evőkanál tejföl
4 evőkanál joghurt
4 evőkanál olaj
A töltelékhez:
Kb 250 gramm bolti vagy házilag elkészített pizza krém (nekem most bolti) 
1 nagy marék kukorica
kb 40 gramm reszelt sajt

A tetejére:
20 gramm sajt

Elkészítés:

1. A tejet langyosra melegítjük, belekeverjük a cukrot és az élesztőt  és hagyjuk felfutni.
2. A lisztet elkeverjük a master mix-el, valamint a többi hozzávalóval, ha az élesztő felfutott azt is hozzá keverjük.
3. Alaposan összegyúrjuk majd meleg helyre tesszük és 1 órán át hagyjuk, hogy megkeljen.



4. Amint megkelt kb fél centi vastag téglalappá nyújtjuk.
5. Megkenjük a pizza krémmel vagy a pizza szósszal majd megszórjuk a kukoricával és a sajttal.
6. A téglalapot feltekerjük majd ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük és kevés sajtot szórunk még a tetejükre.
7. Gázsütőben közepes fokozaton, villanysütőben 170 fokon kb 15-20 perc alatt pirosra sütjük.


Természetesen a legjobb, ha a pizza szósz is saját készítésű de néha belefér 1-2 késztermék :)
 

4 megjegyzés:

Zsofi Molnar írta...

Nekem tetszik! Lájk! :-)

Livi írta...

Köszönöm Zsófi :)

Szemi írta...

Megennék most pár ilyen guszta kis pizzás csigát! :)

Livi írta...

:) Megkínálnálak de már elpusztítottuk!