2011. december 31., szombat

Szilveszteri malac alakú süti, túrós pogácsából

Karácsonykor kimaradt a jókívánság bejegyzés, de most ezzel a szilveszteri finomsággal szeretnénk minden kedves olvasómnak SIKEREKBEN GAZDAG BOLDOG ÚJÉVET KÍVÁNNI!

A malackás sütik nagyon népszerűek ilyenkor, én is készültem egy egyszerű recepttel, amit Vikinél láttam először ITT és ITT.
Én annyit variáltam csak, hogy kevés sajtot és minimális sütőport is a tésztához kevertem.

Hozzávalók:
25 dkg vaj
25 dkg liszt
25 dkg áttört túró
50 gramm reszelt sajt
2 kávéskanál só
fél kávéskanál sütőpor
+ a szemeknek tökmag, szotyi stb...

Elkészítés:
A hozzávalókat összegyúrjuk (én a vajat langyosra melegítettem a mikróban) és leglább fél órára a hűtőbe tesszük.
Kinyújtjuk és elkezdjük szaggatni a malacfej részeket, szükséges 1 nagy 1 kicsi pogácsa szaggató (ennek hiányában poharak) illetve egy szívószál. A kis körökből másfélszer annyit szaggassunk mint a nagyokból ezekből lesznek az orrok és a fülecskék.
A nagy kőrre tegyünk 1 kis kőrt alulra, ez lesz a nózija, fölé helyezzük a szemecskéket és szívószállal készítsünk lyukakat a nózira. 
A fülek úgy készülnek, hogy egy kis kőrt négyrét vágunk és 1-1 kis hegyes fülecskét tapasztunk a malacfejekre.

Igazán nem bonyolult és kedves kis meglepetés egy szilveszteri összejövetelre :) 

BUÉK!

Nincsenek megjegyzések: