2010. július 12., hétfő

Házi vanília esszencia


Hónapokkal ezelőtt kaptam néhány vanília rudat, és a segítségeteket kértem, hogy mit is készíthetnék belőle, többek ajánlottak recepteket, így Szepy, és Starfokker is nekik köszönhetem, hogy most saját készítésű vanília esszenciával tudom felturbózni az ételeket!

Hozzávalók:
3 dl vodka
3 rúd vanília

A vodkát egy befőttes üvegbe töltöttem, bele dobáltam a felhasított vanília rudakat (én félbe is vágtam őket) rátekertem a tetejét, és két és fél hónapig hagytam érlelődni a hűtőben. Kellett neki ez a sok idő, mert közben néha elővettem és próbálkoztam bele kavargatni sütibe, túróba de nem sok íze volt. Aztán egyik napról a másikra megérkezett az átütő vanília íz :)

Sajnos a kép elég fura, de ugye én elég bénán fotózom amúgy is, a befőttes üvegben lakó esszenciának viszont elég érdekes kinézete van (jól képzett vizelet mintának nézett ki a fotókon), ezért döntöttem inkább a kanálkás kép mellett :)

4 megjegyzés:

Ami írta...

Én is készülök van.esszenciát csinálni :). És egyáltalán nem lett fura a kép!:) Ügyes vagy!

Ami írta...

Kukk be hozzám, kérlek!

Bianka írta...

Az enyém is készül :)

Livi írta...

Köszönöm szépen Ami!!!!!! :)

Bianka gondoltam, hogy ráveted te is a témára magad a sok sok fini vaníliáddal ;)