2010. július 11., vasárnap

Cseresznyelekvár (diabetikus befőzőcukorral)


Nem akartam, hogy ilyen egyhangú legyen a blog, hogy csak lekvárokat posztolok mostanság... de most van a szezonja és a cseresznyelekvár olyan, amit mindenképp ki kell próbálni! Mennyei!
Mondjuk én amúgy is hatalmas cseresznye rajongó vagyok, de így lekvárként is... valami fenséges!

Hozzávalók:
40 dkg cseresznye
1/2 csomag diabetikus befőzőcukor (vagy ízlés szerint kristálycukor, ebben az esetben tovább kell főzni, illetve mehet mellé dzsem fix)
1 evőkanál citromsav
szalicil

Elkészítés:
A cseresznyét botmixerrel pürésítem, (én hagytam benne nagyobb darabokat is), majd a cukorral felteszem forrni. Ha a cukor elolvadt bele keverem a citromsavat és tovább melegítem.
5 percig forralom. Üvegbe töltöm és késhegynyi szalicilt teszek rá, száraz dunsztban hagyom kihűlni.
1 közepes üvegnyi készül ennyi gyümölcsből, de érdemes többet készíteni, mert tényleg nagyon finom!
Én is megyek holnap a piacra hátha akad még az árusoknál cseresznye :)

6 megjegyzés:

Dia írta...

Ugyan!! Csináld csak a lekvárokat! És persze küldhetsz is! :-9

Livi írta...

:))) Ok Dia! Melyikből szeretnél?:)

Bianka írta...

Nagyon finom lehet, isteni

Ami írta...

Nyami nyami! Fel is faltam! :)

Gizi írta...

Most irigykedem egy kicsit, mert nekem sajnos tönkrement a cseresznyém és a lekvárfőzés elmaradt idén. De mi is nagyon szeretjük.:)

Livi írta...

Bianka köszi, igen fenséges :)
Ami, azért hagytál még picit nekem is?:D
Gizi sajnos én is csak vettem a cserkót :( Ráadásul horror áron... a miénket nem elverte az eső, hanem kukacos volt egytől egyig :( Nem ártott nekik még a permet sem :S