2013. december 24., kedd

Francia csokitorta

Szerettem volna Karácsonyra egy olyan tortát sütni, ami nagyon csokis... gondoltam brownie tortára is, de aztán Varga Gábor: Desszert szerelem című könyvében megpillantottam A csoki tortát... Pofonegyszerű, töményen csokis és nagy sikere volt az ünnepi asztalnál!

Elnézést a fotóért, éjjel készült a karácsonyi mulatság után az utolsó megmaradt szeletről :)



Hozzávalók 20 cm-es torta formához:
25 dkg csokoládé - nekem 60%-os ét, de 50% körüli tejcsokoládéval is finom
25 dkg vaj - nem margarin!
11 dkg nyírfaporcukor vagy porcukor (én szerettem volna kicsit egészségesebbé tenni, ezért nyírfaporcukorral készítettem, de működhet akár finomra darált eritrittel is)
4 ml narancslikőr - én kihagytam, helyette fél rúd vanília kikapart magjait használtam
5 db egész tojás

A csokoládét, a vajat és a porcukrot vízgőz fölött összeolvasztjuk, hozzá adjuk a likőrt vagy a vaníliát és simára keverjük. Ezután a tojásokat habverő géppel a legnagyobb fokozaton kemény habbá verjük, ez körülbelül 10 percet vesz igénybe. Ezután a tojást a csokis masszához adjuk, elkeverjük. Egy tortaformát kibélelünk sütőpapírral - ideális a szilikon, mivel az biztosan nem engedi át a vizet a sütéskor-  ebbe töltjük a kikevert masszát.
Egy tepsibe ujjnyi vastagon vizet engedünk, ebbe állítjuk a torta formát.
180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütjük. Én a végén kivettem a vízből és hagytam 5 percig magában is sülni, így az alja is biztosan megszilárdul annyira, hogy vágható legyen.
Miután kivettük a sütőből, sem vesszük ki azonnal, először megvárjuk, amíg teljesen kihűl, majd a hűtőbe helyezzük és miután megdermedt csak akkor távolítsuk el a formát és csak akkor szeleteljük fel.
Mivel önmagában elég tömény jól illik mellé egy gombóc könnyed fagyi, valamilyen gyümölcs vagy akár felvert édesítés nélküli tejszínhab.

Nincsenek megjegyzések: