2012. október 13., szombat

Pirított csirkemell szilvaszósszal és krumplis sütőtökpürével


Napok óta kattogott az agyam egy igazi őszies de nem kalória dús fogáson... A krumplis sütőtökpüré ma már jól ismert őszi fogás, de mivel mi nem igazán eszünk krumplit muszáj voltam tovább gondolni. Na nem mintha olyan nagy kunszt lett volna amit kiagyaltam :) egyszerűen megfordítottam az arányokat és a püré 2/3-a sütőtök 1/3 krumpli lett. Kicsit baba étel jellegű lenne a fűszerek nélkül, de végül is hallottam már olyanról, hogy valaki baba tápszerekkel fogyókúrázik.... na ez nem olyan :) A fűszeres szilva szósz és a sütőtök remek párost alkotnak!


Hozzávalók 4 személyre:
Fél kg csirkemellfilé 
Csirke fűszer ízlés szerint - nekem a culinarisban kapható Green márkájú van, de az is elég ha a csirkéz sózzuk, borsozzuk és adunk hozzá egy kis majoránnát
olíva olaj

20-25 nagyobb szem szilva
1 csipet fahéj
1 csipet szerecsendió
1 csipet őrölt gyömbér

Kb 55-60 dkg sütőtök felkockázva
Kb 25-30 dkg krumpli felkockázva
só, bors
1 csipet őrölt chili
ízlés szerint tej/tejszín


Elkészítés:
A csirkét vékony szeletekre vágjuk, befűszerezzük majd kevés olíva olajon fehéredésig pirítjuk. Ezután vissza vesszük a lángot és hagyjuk megpuhulni, ha szükséges önthetünk alá kevés vizet.
Közben a kimagozott szilvákat botmixerrel - vagy turmixban - pürésítjük. Ha a csirke elkészült kivesszük a szeleteket és félre tesszük. A szilvapürét a serpenyőbe öntjük (amiben eddig a csirke pirult) és hozzá adjuk a fahéjat, szerecsendiót és gyömbért. Ha szükséges megsózhatjuk illetve adhatunk hozzá 1 kiskanál cukrot/xilitet.
A felkockázott sütőtököt és krumplit sós vízben feltesszük főni. Ha megpuhultak - kb azonos idő alatt puhulnak - leöntjük a főzővizet. Ízlés szerint adunk hozzá tejet vagy tejszínt és pürésítjük, áttörjük, habosítjuk... ki hogyan szereti :) Én botmixerrel dolgoztam.  Közben bele keverünk sót, borsot és az őrölt chilit.

Igazán harmonikus ízorgia lett a mai ebédünk. Szerintem karácsonyi fogásnak sem lenne utolsó, mégsem bonyolult így háziasszony barát!  :)



Elfogyott :)))

Nincsenek megjegyzések: