2012. október 7., vasárnap

Citromos csirkegolyó

A Kifőztük magazin aktuális (2012. október) számában jelent meg ez a recept... Azonnal tudtam, hogy muszáj kipróbálni... Amiben római kömény és gyömbér van az nekem jöhet! :)  Picit fűszeresebbre készítettem, mint az alapreceptben szerepelt.


Hozzávalók:
50 dkg csirkemell 
1-1 mokkáskanál őrölt római kömény és gyömbér + őrölt chili ízlés szerint
1 csokor újhagyma
1 csokor petrezselyem
1 citrom leve
só bors
A mártogatóshoz: 1 doboz joghurt, 2 gerezd fokhagyma, só, bors, olíva olaj, (+ kellett volna pirított szezámmag, de az enyémet megtámadták a molyok :/ az újhagymát itt már kihagytam)

Elkészítés:
A húst a fűszerekkel, újhagymával és petrezselyemmel egy késes darálóba tesszük és összedolgozzuk. Fél órát pihentetjük majd vizes kézzel golyókat formázunk belőlük, kevés olajon - többször megforgatva - egy serpenyőben megsütjük. 
A mártogatóshoz a joghurthoz adjuk a zúzott fokhagymát, sózzuk-borsozzuk (itt jöhet hozzá a pirított szezámmag és az újhagyma) majd meglocsoljuk olíva olajjal.

Kínálhatjuk salátával vagy sült krumplival is.


Nagyon finom, gyors és a 20 perces vacsikhoz is befér, ha megelégszünk egy negyed óra pihentetéssel - én is így tettem :)

Ha csatlakoznál hozzám a Facebook-on kattints ide!

Nincsenek megjegyzések: