2012. április 15., vasárnap

Medvehagymás tartelettes

Halihó! Nem tűntem el, csak volt egy kis dolgom :) Rendkívül fegyelmezetten betartottam, hogy a határidőig nem kezdek új receptek kipróbálásába, fotózásba és blogolásba főleg nem.... de mostantól újra nyit a Gyémánt Konyha :) 


Kezdetnek egy egyszerű (szokás szerint) de nagyon finom szezonális recepttel készültem. A medvehagyma mindenhogy finom, tésztán, kenyéren, pestoként stb... sokrétű a felhasználása.
Ezúttal a Tésztavarázs című könyv pate brisée tésztáját használtam hozzá, amiből clafoutist is készítettem már.



Hozzávalók: 
450 gr pate brisée-hez
250 gr finomliszt
150 gr puha vaj - kockára vágva
1 tk só
1 tojás
1 ek hideg tej
+
1,5 dl tejszín (cukrozatlan)
1 egész tojás
5 nagyobbacska levél medvehagyma apró csíkokra vágva vagy tépve
bors
1 csipet szerecsendió

Elkészítés:
FONTOS: A tortácskák mennyisége függ a kosárkák nagyságától. Nekem ekkora mennyiség 22 db-hoz volt elegendő, mivel elég kicsik a kosárkáim. Készíthetjük muffin formában vagy szuflé formában is.

A lisztet egy deszkára halmozzuk és egy mélyedést képezünk a közepére. Ebbe helyezzük a vajat, a tojást a sót és ezeket összedolgozzuk ujjainkkal. Folyamatosan adagoljuk hozzá a lisztet, majd ha már morzsalékossá vált hozzá adjuk a tejet. Összegyúrjuk majd legalább 30 percre a hűtőbe helyezzük.

Elkészítjük a tölteléket. A tejszínt a tojással, sóval, borssal elkeverjük. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.

Ha letelt a 30 perc akkor kivesszük a tésztát, 2-3 mm vastagra nyújtjuk, kis kőröket szaggatunk belőle és kibéleljük a kosárkákat közepüket megszurkáljuk villával.. Mindegyikbe egy kis darab sütőpapírt teszünk, erre helyezzük a sütőbabot, 10 percre a sütőbe helyezzük.

Ezután eltávolítjuk a sütőbabot, és minden kis kosárkába teszünk annyi tejszínes keveréket amennyi éppen megtölti de nem folyik ki.

Vissza helyezzük a sütőbe, de a hőfokot vegyük le kb 150 fokra (gázsütő alacsony fokozatára). Ha a tortácskák  teteje már kissé megpirult és közepük megszilárdult (tűporóbával ellenőrízhető), akkor készen is vannak. Kb 15 perc alatt sültek nekem készre, de ez szintén méret függő.

Jó étvágyat!
A kosarak, amikben én is sütöttem bárhol beszerezhetőek a mostanság sorra nyíló 1 eurós üzletekben is!


2 megjegyzés:

Csibe írta...

Cuki kis apróságok :)

Livi írta...

:) Köszi Csibe!