2011. december 5., hétfő

Ropogós keksz barnított vajjal, ezúttal tejszínes mogyoróaromával


Elég régóta keresem az IGAZI ropogós keksz receptjét és jelentem megtaláltam! Ráadásul nincs benne semmi hókuszpókusz és az ízesítésén is bátran lehet variálni!

 Az eredeti receptet Ízbolygónál találtam itt, én picit változtattam rajta. Nála olvashattok bővebben a barna vajról, én először Martha Stewart műsorában találkoztam vele, ahol valamilyen sütőtökös ételhez készített karamelizált vajat.

Hozzávalók: 
25 dkg vaj
12-15 dkg cukor - nekem demerara, amit szívből ajánlok mindenkinek!
4 evőkanál tej, plusz ha a gyúráskor előfordulhat, hogy kell még 1-2 evőkanálnyi
40 dkg liszt
1 mokkáskanál sütőpor
1/2 mokkáskanál szódabikarbóna
2 evőkanál tejszínes mogyoróaroma

Elkészítés:
1. A vajat egy lábosban addig melegítjük, forraljuk amíg megbarnul. Majd miután langyosra hűlt betesszük a hűtőbe és vissza dermesztjük.
2. A vissza dermesztett barna vajat habverővel felverjük, majd hozzá adjuk a cukrot, sót, tejet majd a tejszínes mogyoróaromát.
3. A lisztet elkeverjük a sütőporral és a szódabikarbónával majd ezt is a vajas keverékhez adjuk.
4. Kézzel összegyúrjuk, ketté választjuk és két rudat formázunk belőle majd a hűtőbe helyezzük és 15 percig pihentetjük.
5. A sütőt előmelegítjük 160 fokra majd a rudakat felvágjuk körülbelül fél centiméteres szeletekre. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket majd kb 12 perc alatt készre sütjük.

Karácsonyra ideális! Bátran variáljuk a fűszerezését fahéjjal, gyömbérrel, mézeskalács fűszerekkel... bármivel :)

Nincsenek megjegyzések: