2011. december 11., vasárnap

Még nem késő! Karácsonyi limoncello, akár ajándékba is!




Már harmadik éve készítem el a karácsonyi limoncellot. A receptet anno Reninél láttam itt és itt.
Tényleg nagy sikert lehet vele aratni! A karácsonyi fűszerezés receptje nincs kőbe vésve, bátran lehet variálni a télies fűszereinket, én idén a receptben látható fűszereket használtam de bátran tehetünk még bele például fahéjat, ánizsmagot és esetleg egy apró darab gyömbért is.

A képeken az első fázis látható, én kedden készítettem el az 1. fázist és talán látszik, hogy máris milyen szép sárga a vodka, az illata pedig máris csodás.

Hozzávalók:
1. fázisnál:
7 dl vodka
8 citrom (ha lehet bio, ha nem akkor alaposan mossuk meg, illetve a vásárlás után várjunk néhány napot, állítólag így némileg lebomlanak a károsabb anyagok)
1 rúd vanília
5 szem egész kardamom
néhány szem szegfüszeg

2. fázisnál:
5,5 dl víz
30 dkg cukor

Elkészítés:
1. fázis: A citromokat meghámozzuk egy éles késsel vagy egy kiváló pengével rendelkező krumpli pucolóval, úgy hogy a citrom héjának csak a sárga részét próbáljuk levágni, mivel ha túl sok fehér rész marad rajta akkor keserű lehet. 
A vodkát egy jól záródó edénybe öntjük majd hozzá adjuk a citrom héjakat és fűszereket. A hűtőben tároljuk minimum 1 de ha lehet inkább 2 hétig, közben néha megrázzuk az üveget.
 
2. fázis: A cukorból és vízből szirupot főzünk majd teljesen kihűtjük. 
Miután kihűlt hozzá keverjük a leszűrt citromos-fűszeres vodkát majd üvegekbe töltjük és a fogyasztásig vagy ajándékozásig is hűtőben tároljuk.



Én az üvegek aljára szoktam tenni néhány citromhéjat is, ami egyrészt mutatós, másrészt tovább erősíti a citrom ízt. Illetve eddig mindig tettem bele fahéj rudat is, amit aztán az üveg aljára dobtam, ettől szintén tovább erősödik a fűszerezése, azonban ahogy telik az idő a limoncello ettől barnás színt kap... Már ha megéri ezt és nem fogy el ;)

A megpucolt citromok levét érdemes esetleg lefagyasztani, vagy néhány napig finom limonádéval kényeztetni magunkat és a családot, én most citrom kúrával készülök az ünnepi evészetre, bátran ajánlom mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések: