2010. február 28., vasárnap

A világ legegyszerűbb fokhagymakrémlevese (kis sajttal)


A tavalyi nyár elején szerettem meg ezt a levest... nagyon... A tejszínes változatát sokszor el is készítettem, de egyik alkalommal mikor már elkezdtem megcsinálni jöttem rá, hogy hoppá nincs is itthon tejszín :D
Nem estem pánikba, hiszen lehet helyettesíteni tejjel! Így nem olyan krémes, de hasonlóan finom és még egyszerűbb is elkészíteni.

Hozzávalók:
1 fej fokhagyma (10-12 gerezd)
2 evőkanál liszt
3 evőkanál olaj
bő 1/2 liter víz
1/2 dl tej
bors

Opcionálisan:
+ leves kocka/ételízesítő
+ egy kis darabka sajt (egy ujjnyit tettem bele) ez lehet tappista vagy bármilyen fajta, pl nagyon finom kék sajttal.

A fokhagyma gerezdeket préseljük. Olajat hevítünk egy lábosban és azon pirítjuk pár pillanatig a fokhagymát, majd hozzá keverjük a lisztet és együtt pirítjuk még egy picit. Felöntjük a vízzel és a tejjel, sózzuk, borsozzuk és hozzá adjuk a kockát vagy az ételízesítőt (én fél kockát tettem bele). Felforraljuk és ezen a ponton akár késznek is nyílváníthatjuk! Ugye milyen egyszerű?:)

Én ilyenkor szeretek bele reszelni egy kis sajtot is!


2 megjegyzés:

Adri írta...

Tényleg tök egyszerű! :) És még soha nemcsináltam. Nálunk a (vörös)hagymakrémleves a nagy kedvenc.

Livi írta...

Érdemes kipróbálni ;) A hagymakrémleves nálunk is favorit! Minden ami hagyma :D