2010. február 6., szombat

A világ legegyszerűbb brokkoli krémlevese


Az elmúlt évben szerettem meg a brokkoli krémlevest, laktató és ízletes és így talán az is megeszi a brokkolit, aki amúgy rá sem néz... Ez egy nagyon egyszerű változata, tejszín és mindenféle rafinéria nélkül, ennek ellenére tényleg nagyon finom.

Hozzávalók:
450-500 gr brokkoli (lehet mirelit is)
1/2 liter víz
1 dl tej
2 gerezd fokhagyma
bors
1 púpozott evőkanál liszt
1-2 evőkanál olaj
+ ízlés szerint leveskocka vagy ételízesítő

1.Olajat hevítünk egy lábosban, majd bele tesszük a brokkoli virágokat, egy darabig pirítgatjuk, majd rászórjuk a púpozott evőkanálnyi lisztet és tovább pirítjuk 2-3 percig.
2. Felöntjük a vízzel és a tejjel. Ízesítjük sóval, borssal, és bele préseljük a fokhagyma gerezdeket. Tehetünk bele ilyenkor leveskockát és ételízesítőt, én egy fél leveskockát bele dobtam, de abszolut elhagyható.
3. Ha a brokkoli megpuhult merülő mixerrel krémesítjük. Utánfűszerezzük ha szükséges.
+
4. Zsemlét vagy kenyeret vagy akár rozskenyeret (én ezzel készítettem) kis kockákra vágunk és pár percre sütőbe tesszük, én ezzel a levesbetéttel szeretem a legjobban.


Ha túl híg lenne első látásra nem probléma, amíg kissé kihűl sűrűsödik. Ha valami miatt mégis túl híg maradna (nekem nem szokott), készítsünk hozzá egy kevés rántást és keverjük bele, főzzük össze.


4 megjegyzés:

Reni írta...

én is nagyon szeretem!

jaa.. kitöröltem a legutóbbi hozzászólásod (nálam), nem akarom, hogy megint elcsúnyuljon véletlenül a dolog, valaki bunkó által... :)

Livi írta...

Gondoltam, hogy nem fogod majd mutatni nem is azért írtam ;) W-n sem akartam felhozni ;) :D
De a lényeg ugyan az, és ezt több ismerősöm is így látja! Hajrá :)

Unknown írta...

Megcsináltam! :) Tényleg nagyon egyszerű volt! És isteni finom lett! Legközelebb nagyobb adagot készítek! :) Még jó hogy laktató, mert amúgy már az egészet befaltam volna..:)
Fogok még szemezgetni a blogodból, nagyon tetszik, ügyes vagy, csak így tovább!!!:)

Livi írta...

Köszönöm szépen az elismerő és bíztató szavakat Ági!!! Jól esik nagyon! :)
Annyira örülök tényleg, hogy így ízlik! :)
Majd számolj be mindenképp, ha elkészítesz valamit ;)