2010. február 4., csütörtök

Egyszerű zöldségleves másképp


Ennek a receptnek az alapját egy szakácskönyvből néztem, de egy picit átvariáltam a saját ízlésemre. Nem kizárt, hogy a későbbiekben sor kerül az eredeti receptre is ;)


Hozzávalók (én ekkora mennyiséggel dolgoztam, de bátran variálhatjuk ízlésünk szerint)
2 közepes sárgarépa
1 közepes fehérrépa
1 kis fej zeller gumó
1/2 fej vöröshagyma
1 csésze zöldborsó
1 és 1/4 liter víz
piros paprika
petrezselyem
bors
+ ízlés szerint vegeta és/vagy leveskocka, finommetélt


1. A zöldségeket megpucoljuk és julienne-re vágjuk kivéve persze a zöldborsót ;), én egy picit vastagabbra vágtam. Kevés olíva olajon megfonnyasztjuk a hagymát, majd bele tesszük a felvágott zöldségeket és a borsót és pirítgatjuk egy keveset.

2. A tűzről levéve hozzá keverünk kb 1 kávéskanálnyi pirospaprikát és ugyan annyi szárított petrezselyem zöldet, természetesen jobb a friss, abból körülbelül 1 evőkanálnyit tennék bele.

3. Felöntjük a vízzel és vissza helyezzük a tűzre, forraljuk egy darabig sózzuk, borsozzuk, én tettem bele egy leveskockát és kevés vegetát is.

4. Ha a zöldségek megpuhultak hozzá adjuk a finommetéltet, én teljes kiőrlésű tönköly metéltet használtam, az egészség jegyében.

Egy kis rafinéria a hagyományos zöldséglevesre. Finom nagyon és a képen látszik mennyire tartalmas!
A képen sajnos a nagyobb darab zöldségek kerültek előre, de a leves többi részén ott lapulnak a vékony kis csíkok ;)

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Finom lehet, küllemre is csodás

Livi írta...

Köszönöm szépen, élőben még szebb a színe :) Jól is esik ilyen hidegben ;)