2010. január 24., vasárnap

Egészséges házi chips, chili szósszal



A házichips receptjét Palócprovence blogjában (http://palocprovence.blogspot.com/) találtam Szilveszterkor, rögtön elhatároztam, hogy a vizsgáim után elkészítem. Mivel a recept szerint tepsiben is megsüthető rögtön ezzel próbálkoztam, de minden ügyeskedésem ellenére is sikerült megégetnem. Inkább az olíva olajon serpenyőben sült verzióraváltottam. Természetesen bő olajban sütve "az igazi", de az nem annyire egészséges ;)


Hozzávalók:
Krumpli
Olíva olaj
Ízlés szerint fűszerek

A mennyiségeket ezúttal sem adtam meg, de én 3 közepes szemű krumpliból próbálkoztam és hozzá 4-5 evőkanál olajat használtam a sütéshez.

Tehát a krumplit megpucoljuk, majd uborka gyalu vagy a krumpli pucoló (én ezt használtam) segítségével nagyon vékony szeletekre vágjuk. Bő vízben többször is átmossuk, mivel így kiázik belőle a keményítő és így lesz igazán ropogós a végeredmény. Lecsöpögtetjük és a maradék vizet is felitatjuk róla konyharuha segítségével.
Olíva olajat hevítünk és több kis adagban kisütjük először kisebb, majd nagyobb lángon. A kész chipset sózzuk, fűszerezzük.

(Ha uborka gyalut használtam volna szerintem nem égett volna meg a krumpli széle, mivel az egyenletesebben szeletel.)

A chili szósz rendkívül sokoldalúan felhasználható! Itt a chips mellé tettem mártogatósnak, de kiválóan működik sült húsok mellé is. Az előző bejegyzésemben a sült csirke mellé tálaltam.

Hozzávalók:
2 kis paradicsom konzerv vagy 1 nagyobb
2-3 gerezd fokhagyma
bors
bazsalikom
1-2 evőkanál szárított őrölt chili
olíva olaj

A paradicsom konzervet kesés olíva olajon, kis lángon megpirítgatjuk, majd hozzá adjuk a préselt fokhagyma gerezdeket. Ha túl sűrű lenne felöntjük vízzel, majd hozzá adjuk a fűszereket, kevés ideig forraljuk még.
Ha nem lenne elég ízes bátran fűszerezzünk utána, illetve előfordul, hogy a paradicsom konzerv kissé kesernyés, ezt könnyen orvosolhatjuk kevés cukorral vagy édesítő szerrel!

A félreértések elkerülése végett ez nem Fogyi :) kategóriás étel, egyszerűen egy egészségesebb megoldása a boltban kapható agyon vegyszerezett krumpli szirmoknak!Mindazonáltal azt gondolom egy fogyókúrázó is megehet belőle pár szemet ;)

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Finom lehet :)