2010. január 24., vasárnap

Fokhagymás tejben pácolt csirke, rozmaringos főtt sült krumplival és chili szósszal


A következő recept egy igazi gasztroblog szintézis, leszámítva a chili szószt :), aminek receptjét a következő bejegyzésemben fogom leírni.


B. blogjában (http://kiskonyham.blogspot.com/) olvastam a fokhagymás tejes pácolást, már másodjára készítem nagy sikerrel.

Hozzávalók:
Kb 1 kg csirkemell
1 nagy fej fokhagyma
tej

A csirkét lehártyázom és vékony szeletekre vágom. Egy fedővel rendelkező, jól záródó edénybe tejet öntök, majd bele préselem a sok sok gerezd fokhagymát. Összekeverem és bele helyezem a csirke szeleteket, ha szükséges öntök még rá tejet és így is jól összekeverem. A hűtőben pihen egy éjszakát, másnap lecsöpögtetem róluk a tejet, de a fokhagymát nem törlöm le! Lehet pirítani serpenyőben van sütőben is sütni.

A rozmaringos főtt majd tepsiben sült krumplit pedig Renitől ( http://www.renidani.blogspot.com/) lestem, egy picit átalakítottam.

Hozzávalók:
Krumpli
bors
rozmaring
olíva olaj

A krumplit megpucolom, felszeletelem, ízlés szerint lehet egészben hagyott apró szemű krumplival is dolgozni (Reni is ezt tette :) ).
Puhára főzöm, majd egy tepsit megkenek kevés olíva olajjal. Bele teszem a megfőtt krumpli darabokat, majd sózom, borsozom, megszórom rozmrainggal és locsolok rá még egy kevés olíva olajat.
Sütőben pirosra sütöm, időnként nem árt megforgatni őket!
Köszi lányok a recepteket!!!

A chili szósz receptje a házi chips bejegyzésben.

Nincsenek megjegyzések: