2012. június 17., vasárnap

Graham lisztes skót palacsinta



Ez már a sokadik recept amit a Rachel Allen féle könyvből elkészítek. Imádom :)
Ezúttal én az eredeti recepthez képest nem sima lisztet, hanem graham lisztet használtam, illetve természetesen elhagytam a cukrot is, így kissé reformosabb :) 

Hozzávalók - kb 12 db palacsintához:
80 gr graham liszt
20 gr fehér liszt (BL 55)
25 gr xilit
egy csipet só
1 tojás
125 ml tej
pár csepp olaj a sütéshez - nekem kókuszolaj

Elkészítés:
1. A lisztet és a sütőport összeszitáljuk, hozzá adjuk a xilitet és a sót és elkeverjük.
2. Egy mélyedést készítünk a liszt közepén, ide tesszük a tojást és elkeverjük úgy, hogy mindig egyre több lisztet veszünk hozzá. 
3. Folyamatos kevergetés mellett hozzá adjuk a tejet. Csomómentesre keverjük.
4. Egy palacsintasütőben kevés olajat hevítünk és a tésztából 2-2 evőkanálnyit teszünk. Egyszerre akár 3 db palacsinta is sülhet csak ügyeljünk hogy megtartsuk a kellő távolságot az adagolásnál.
5. Az első oldalát addig sütjük, amíg a tetején buborékok jelennek meg, ekkor kell megfordítani, a második felének már elég kevesebb idő körülbelül 1 perc.

Én a szintén Rachel Allen féle gyömbéres rebarbara lekvárral tálaltam. Nagyon finom és könnyű, a graham liszt pedig egyáltalán nem vált hátrányára!
Javasolom, hogy rögtön duplázzuk a mennyiséget, én is így tettem :)

Nincsenek megjegyzések: