2012. május 28., hétfő

Házi vaj... egyszerűen tejszínből


Ez csupán egy aprócska bejegyzés lesz. Igazából a házi vaj készítésének hangulata fogott meg...:) Igaz a tejszín bolti de mégis más amikor a kezeim közt alakul át vajjá néhány perc alatt, másnap pedig mehet a süteménybe, vagy a vajas pirítósra. Aki szeret főzni biztosan megért. 
A kép pedig csupán a saját készítésű vajjal készülő reggeli hangulatát tükrözi. :)

A tejszínt - jelen esetben 200 ml - egy kisméretű befőttesüvegbe tettem és esti film nézés közben addig rázogattam, mint egy shakert amíg a tejszín előbb habbá, majd vajjá állt össze. Egy idő után észre fogjuk venni, hogy egy opálos folyadékban egy kemény vaj darabka fog úszkálni. Végül 180 gr vajat kaptam.

A másik módszer az, ha késes robotgépbe helyezzük a tejszínt és hagyjuk addig dolgozni, amíg vajjá áll össze. 

Nagyon fontos, ha esetleg sütemény készítés közben bakit követünk el és túlverjük a tejszínhabot semmiképpen se dobjuk ki... dolgozzunk vele tovább és készítsünk vajat!

7 megjegyzés:

marisz57 írta...

Hát én akaratomon kívül gyakran készítek vajat, amikor pedig tejszínhabot szeretnék. Nem dobtam még ki sose, valamire mindig jó.

Livi írta...

Igen gyakran előfordul :) De jól tetted, hogy nem dobtad ki! Csak azért írtam le mert nem egy családtagom vágta már ki a szemetesbe, mert nem tudták milyen kincs van a kezükben :)

NYAMMM írta...

Már régóta tervezem elkészíteni, most hogy leírtad milyen könnyedén is megy ez lehet neki állok este:) Köszi:)

Livi írta...

Szuper! Meglátod majd milyen egyszerű :)

Csibe írta...

Tetszik :)

Livi írta...

Köszi Csibe! :)

Annie írta...

Én rendszeresen készítek itt Angliában a double creamból. Elég hamar meg van és finomabb mint a margarin.