2011. november 1., kedd

Fetasajtos sütőtökös quiche - update 2




Nem ragozom... egyszerű, gyors, egészséges...
Többféle infót találtam a sütőtök update kódjáról, de a biztonság kedvéért 2-t írtam nehogy gond legyen, de még az is lehet hogy 1es, ha valakinek ezzel kapcsolatban van infója szívesen fogadom :)

Kiindulásként Mézigörl receptjét használtam. Kicsit variáltam csak rajta, igazából nem sokat, illetve update kompatibilissé tettem a master mix keverékkel.

Hozzávalók:

A tésztához:
10 dkg fehér liszt (BL 55)
10 dkg master mix keverék
15 dkg vaj
1 tojás
0,5 dl víz
1 mokkáskanál só

A töltelékhez:
0,5 kg sütőtök megpucolva, felkockázva
1 közepes fej lilahagyma
2 dl tejszín
1 tojás + 1 tojás sárgája
10 dkg feta sajt

bors
kakukkfű
kevés olaj

A tészta elkészítéséhez a hozzávalókat összegyúrjuk, ha közben szükséges lehet még hozzá adni kevés vizet. Miután összegyúrtuk tegyük hűtőbe amíg elkészítjük a tölteléket.

A lilahagymát felkockázzuk kevés olajon megfuttatjuk majd hozzá adjuk a kockára aprított sütőtököt, együtt pirítjuk egy kevés ideig, amíg a tök egy kissé megpuhul.
A tejszínt és az egész tojást valamint a tojássárgáját összekeverjük egy habverővel, sóval, borssal és kakukkfűvel ízesítjük és összekeverjük a zöldségekkel
.

A tésztát egy pite formába vagy annak híján egy tepsiben szétoszlatjuk, úgy hogy legyen a forma szélén egy kis perem és bele öntjük a tölteléket.
A feta sajtot felkockázzuk és a tetejére szórjuk.

180 fokra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt készre sütjük.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: