2010. április 14., szerda

Update császármorzsa zabpehelyből, villámgyors változat



Már szerepel a blogomban egy update császármorzsa, azt a verziót már évek óta készítem. Ezt most találtam ki :) Megszületésének egyik nem is kicsit fontos oka az, hogy a zabkorpa iszonyatosan drága. Továbbra is szeretem és meg is veszem, de ha egyszer 150 Ft-ért sikerült vennem egy nagy zacskó apró szemű zabpelyhet akkor csak elkezdek vele kísérletezni :) Így mégis csak olcsóbban jön ki akárhogy nézzük.

Ízét tekintve nekem ugyan annyira tetszik mint a másik verzió :) A zabkorpa kicsit egészségesebb, de a zabpehely barátom sem panaszkodhat... jó hatással van többek közt az emésztésre és a koleszterinre is!

Van a diabetikus császármorzsának egy picit bonyolultabb elkészítési módja is, ezt majd másokor megmutatom.

Hozzávalók:
13 evőkanál zabpehely (lehetőleg apró szemű)
1,5 dl tej (+ még ha felvesz)
1 tojás
2 teáskanál vanília aroma
édesítőszer (én a tejben oldottam fel 25 szem tablettát)

Elkészítés:
1. A tejhez hozzá adom az édesítőszert és a mikróba teszem fél percre kb, hogy feloldódjon. Ha por vagy folyékony édesítőszerrel készítjük akkor ez a lépés kimarad.
2. A zabpelyhet egy tálkába kanazalom, hozzá adom a tojást, a tejet és a vaníliát. Alaposan elkeverem, egy elég sűrű de folyékony tésztát kapok.
3. Serpenyőben kevéske (olíva) olajat hevítek és ha már elég forró akkor az egész tésztát bele öntöm és szétterítem.
4. Addig várok amíg az egyik fele kicsit pirosra sül (néha megemelem a tésztát) és utána rögtön kis darabokra szaggatom az egészet fakanállal. Addig kavargatom és forgatom az egészet amíg minden rész átsül. (Nem tart sokáig)

Diabetikus tejszínhabbal tálaltam, de lehet rá szórni kakaót, fahéjat, vagy diabetikus lekvárral is finom :)

7 megjegyzés:

Jutka írta...

Mindenképp próbáld ki..többféle változatot lehet és hamar megy :)

Livi írta...

Köszi Jutka! Kifogom próbálni :)

Bianka írta...

Biztos finom lehet :) Nem lett túl száraz?
Most megkóstolnám

Livi írta...

Nem száraz, sőt! Ezért is írtam, hogy lehet még bele tenni tejet, mert simán felveszi. Olyan állagú tészta kell ami folyik és addig sütni amíg átpirulgat :) A normál császármorzsa szerintem még szárazabb is mint ez :)De tudom te szereted a szószosabb dolgokat, lekvárral szerintem nagyon ízlene neked is.

Névtelen írta...

A zabkorpa árán én is kiakadtam. Béres Alexandrásat láttam (mondjuk ez se tett jót az árának) és fél kiló 1100 Ft körül volt. Miből csinálják? Aranyból? Kata

Adri írta...

Ez is nagyon jó ötlet! Lassan nekem is kellene egy kis diétát tartanom. Ha ilyen jó kajákat csinálsz, hamarosan rá is tudom magamat venni. :)

Livi írta...

Kata Igen kb mintha aranyból lenne :D Ami vicc, hogy már lassan az összes boltban csak a Béres Alexandra félét lehet kapni, bár utána számolva a többi sem sokkal olcsóbb :( (30 dkg 400 Ft pl..:S )

Adri örülök, ha meghozom a kedved :D Bár szerintem nekem nagyobb szükségem van fogyásra mint neked :D