2010. április 5., hétfő

Csirke brassói


Egyetlen kérése volt a páromnak a mai ebédet tekintve.... SZAFTOS kaja legyen :D Először arra gondoltam, hogy ha jó idő lesz, akkor bográcsozhatunk egyet a kertben... paprikáskrumplit :) De törvényszerű, ha én erre gondolok akkor beborul és országos eső alakul ki... :(
Közösen megegyeztünk, hogy helyette összedobok egy kis brassóit, persze csirke mellből, mert 95%-ban csak ezt a húst fogyasztjuk...

Mind elfogyott :)
Hozzávalók:
Kb 1/2 kg csirkemell
2 nagy fej vörös hagyma
4 gerezd fokhagyma (mehet szerintem több is)
bors
majoranna
1 nagy kanál Erős Pista
ketchup (opcionális)
+
kísérőnek sült krumpli, legjobb ha házilag készítűnk hozzá kocka krumplit... én tepsiben kisüthető mirelitet adtam mellé.
Elkészítés:
A csirkemellet felkockázzuk elég apró darabokra. Hagymát is felaprítjuk és egy edényben kevés olajjal üvegesre pároljuk. Hozzá adjuk a felaprított húst és fehéredésig pirítjuk, majd felöntjük vízzel, ameddig ellepi. Sózzuk, adunk hozzá nem kevés borsot, a fokhagymát bele reszeljük/préseljük, kb 2 teáskanál majorannát. Puhára pároljuk a fűszeres lében a husit, amikor már puha (ha nehezen puhul mehet alá még víz) akkor bele keverünk 2-3 evőkanál ketchupot - szerintem érdemes mert nem lesz tőle ugyan ketchup íze, de kicsit feldobja és szép színt ad neki-. Zsírjára sütjük, de maradjon finom szaftos.
Közben krumplit sütünk, táláskor összekeverjük a husival. Lehet úgy is, hogy egy pár percig együtt melegítjük a husit és a krumplit.
Mindenki repetázott :D

6 megjegyzés:

Andi írta...

Jaj, maradt még! Küldhetnél! Imádjuk!

pitypang írta...

Mi is imádjuk!!!csirkemellből is :)

Livi írta...

Sajnos már mind elfogyott :) De szerintem gyakrabban fogom készíteni, mert mi is imádjuk :D

Bianka írta...

De kár, hogy elfogyott :)
Ebből, abból is imádjuk

Raindrop írta...

Megint lemaradtam a legfinomabb falatokról. :(

Unknown írta...