2010. március 8., hétfő

Kínai zöldséges pirított üvegtészta


A gasztroblogokban sorra tűnnek fel a különféle kínai és thai ételek, úgy tűnik a tavasz mindenkire hatással van, én is hetek óta készülök üvegtésztás ételt készíteni :)
Ma egy gyorsan összedobható könnyű verziót készítettem, mivel hús nincs benne a vegáknak is ajánlom.
Tavaly tanultam egy ismerősünktől -aki élt Kínában- a trükköt, hogy a bambuszrügyet finomra vágott karalábéval lehet helyettesíteni! Jó ötlet nem?:)

Azt írom le, hogy a képen szereplő verzió hogyan készült, de természetesen a mennyiség és a zöldségek fajtája ízlés (és a hűtő tartalma ;) ) szerint változhat! Legközelebb én több tésztával vagy kevesebb zöldséggel fogom készíteni :) De a család azt mondta így volt szuper.


Hozzávalók 2-3 adagra:

50 gr (fél zacskó általában) üvegtészta
1 apró fej karalábé
1 közepes sárgarépa
1 nagy fej vöröshagyma
1 marék pirított földimogyoró
4 ek szójaszósz
1,5 ek szezámmagolaj - elhagyható
1 gerezd fokhagyma

Opcionális: 1/2 mokkáskanál orientális/kínai fűszerkeverék

Az üvegtészta elkészítésének trükkje az, hogy nem szabad főzni! Vizet forralunk, ha lobog bele tesszük a tésztát, elzárjuk a gázt és lefedjük, 10 percig állni hagyjuk, majd leszűrjük, lecsöpögetjük.

A zöldségeket megpucoljuk és vékony kis szálakra vágjuk, kevés olajon megpirítgatjuk. (Én ilyenkor csak a fél fej hagymát teszem bele, és a másik felét a főzés közben, hogy legyen benne ropogós is a végén:) )

A zöldségekre öntünk kevés vizet és puhára pároljuk őket. Ha a zöldségek elkészültek akkor bele tesszük az üvegtésztát. Jöhet rá a 4 evőkanál szójaszósz, a szezámmagolaj, a mogyoró és a fűszerkeverék vagy helyette kis bors (és a másik fél hagyma).
Összeforgatjuk és készen is vagyunk :)

Laktató és egészséges finomság :) Természetesen köretnek is használható!

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű nagyon szeretem a kínai szerű ételeket, és nagy kedvencem lett az üvegtészta

Andi írta...

Én is én is....!!!!
Izgalmas!!!

Livi írta...

Látom mindenkinél népszerű a kínai koszt ;)

Jade írta...

Huu, ez nagyon tetszik! :)

Livi írta...

Köszi Judith :)