2010. február 14., vasárnap

Diabetikus túrótorta (sütőben sült változat)


Egy újabb példa arra, hogy a diétázóknak sem kell lemondaniuk az édességről :)
Egyetlen hátránya, hogy külön kell megsütni a tésztáját és a túró krémet, de mivel a tészta 15 perc alatt kisül már nem is hangzik olyan rosszul...


Hozzávalók a tésztához:
20 evőkanál zabkorpa
1 bögre víz
3 tojás (elég szerintem 2 is)
1/2 csomag sütőpor
2 teáskanál vanília aroma
édesítőszer

A hozzávalókat összekeverjük amíg egy nem túl lágy, de folyékony tésztát kapunk. A kapcsos tortaformát kivajazzuk vagy kibéleljük sütőpapírral, és bele öntjük a tésztát. Vigyázzunk, mert nem terül annyira mint egy sima piskóta szokott, szóval erre ügyeljünk és simítsuk el a tetejét.
Magas hőmérsékleten 15 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük 15 perc után, de előtte ne nagyon nyissuk ki a sütő ajtaját!


Hozzávalók a túró krémhez:
500 g sovány túró
2 pohár natur joghurt
1 csomag főzős vanília puding
1 csomag vaníliás fruktóz/ vanília aroma/ esetleg vaníliás cukor
3 tojás
édesítőszer


A túrót villával áttörjük, és hozzá öntjük a joghurtot, majd jó alaposan elkeverjük, ilyenkor bátran használhatjuk a robotgépet, én nem tettem mert szeretem ha marad benne pár "túró darabka". Majd bele kerevjük a pudingot, a vaníliás fruktózt és az édesítőszert, valamint a 3 tojás sárgáját. A 3 fehérjét kemény habbá verjük és óvatosan a túróhoz keverjük.
A kapcsos formát ismét vajazzuk vagy sütőpapírral béleljük és bele öntjük a túrós egyveleget.
Alacsony lángon addig sütjük amíg a teteje arany színűre pirul, ekkor kivesszük és megvárjuk amíg kihűl.


Ha a tészta és a túró is kihűlt nincs más dolgunk mint össze illeszteni a két réteget, én a tésztára diabetikus barack lekvárt kentem és arra tettem a kisült túrót. Majd a túró tetejét is megkentem lekvárral és megszórtam 2-3 evőkanálnyi keksz morzsával, hogy szebb legyen... Ezt persze lehet helyettesíteni friss gyümölccsel, mandulával stb...


A legtöbb sült túrótorta recept szokta javasolni öntet készítését is, ezért én hamis csokit készítettem.

Hozzávalók:
3 dl tej
3 ek natúr kakaó
3 ek margarin
édesítőszer


A hozzávalókat összeöntöm és felforralom, ha kihűl sűrűsödik és nagyon finom a tortához :)

2 megjegyzés:

Norika írta...

Szia, szeretném díjazni a blogod.

Részletek itt: http://www.weddings.hu/blog/norika24/edit.php?id=160

Nóri

Livi írta...

Nagyon nagyon örülök neki! Köszönöm szépen! :)