2009. december 26., szombat

Karácsonyi süti, nem csak karácsonykor


Első bejegyzésem mi más is lehetne, mint egy karácsonyi süti?
Nem tudom mi minősül saját receptnek, de mindenesetre az ízesítését én találtam ki...

Hozzávalók:
2,5 pohár liszt
1 pohár cukor
12,5 dkg vaj vagy margarin
1,25 dl tejföl
1 tojássárgája
1/2 tk szódabikarbóna vagy sütőpor
(én utóbbit használtam)
pár csepp vanília aroma
1 csomag bourbon vaníliás cukor
2-3 ek méz
3 ek őrölt gyömbér
10-15 dkg durvára tört mandula
1-2 ek méz
Díszítéshez (ami jelen esetben fokozza az ízélményt) kis csomag kandírozott gyümölcs, (én sárgadinnyét használtam)

Kevés mandulát (kb 1/3át) és az összes kandírozott gyümölcsöt tegyünk rögtön félre, illetve a 1 ek gyömbért keverjünk el 4 ek cukorral, ezzel fogunk a végén díszíteni. A tojássárgája kivételével keverjük össze a hozzávalókat, ha a tészta ragadós lenne (pl a méz miatt), nyugodtan keverjünk még hozzá lisztet!
Jól dolgozzuk össze a tésztát(ekkor kerül bele a mandula nagy része és a maradék gyömbér is!) , majd tegyük 20 percre a hűtőbe. A hidegben pihenés után nyújtsuk ki kb fél cm vastagra, és kezdődhet a szaggatás.
Én az ünnepre fenyő és csillag alakot választottam, a képeken ez látható... húsvétkor is egészen biztosan elkészítem ezt a sütikét, de akkor nyuszi és virág formákat fogok használni... időtlen a recept ;)
A kiszaggatott formákat vajjal kikent tepsibe helyezzük, megkenjük a tojássárgájával és díszítjük az előzőleg félretett mandulával és kandírozott gyümölccsel valamint megszórjuk a gyömbéres cukorral.
A sütőben 220 fokon (gázsütőn használjuk a magas lángot) kb 10-15 percig sütjük... Igazából tudom, hogy minden sütő más és más, ezért inkább úgy írom, hogy amikor kezd szép arany színt kapni ki is vehetjük. Figyeljünk, hogy a sütikék alja ne égjen le (mint az én egyik tepsim esetében...), de ne is maradjon nyers!
Dobozban sokáig eláll, sőt friss ropogós marad!
Jószívvel ajánlom mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések: