2009. december 26., szombat

Chilis csoki


A chili és a csokoládé tökéletes ízkombináció. A megszokott felállás a keserű csoki, kevés chilivel... Megjegyzem ez így, ahogy van tökéletes is, de kísérletezni még lehet. Hallottam már többektől, hogy jóó jóó a chilis étcsoki, de az ő ízlésüknek keserű. Az én ízlésem pedig elbír még egy kis plusz csípősséget ;)
Így jutottam a következő igen egyszerű szösszenethez.

Hozzávalók:
1 tábla étcsokit (Én Tibi 60%-osat használtam)
1-2 tábla tejes tortabevonó (Én a Katica tejes bevonót használtam, amiben abszolut pozitívan csalódtam, a korábbi évekhez képest sokkal finomabb lett, tudom ajánlani!)
Szárított, őrölt chili ízlés szerint (Én kb 2 evőkanálnyit használtam, és naaaagggyon csípős lett)

Kis darabokra törjük a két féle csokit, majd vízgőz fölött megolvasztjuk, ha nem elég folyós mehet bele pár csepp olaj. A két csoki keveréke egy kissé édesebb, lágyabb alapot biztosít.
Miután megolvadt, jól elkeverjük és hozzáadjuk a chilit.
Az így kapott folyós csokit szilikon bonbon formába, jégkocka tartóba töltjük, (én speciel használtam jégkockatartót és a nemrég eltett tofiffee-s tálcát). Mivel a szilikon formák legtöbbször elég mélyek, nem muszáj végig feltölteni, elég csak féig... A chili miatt nem kell belőle egyszerre nagy adagokat bevágni ;)
Hagyjuk a csokit megdermedni, én a hűtőbe tettem rögtön... Miután megdermedt fogyasztható is.
Ajánlom mindazoknak, akik szeretik a csípős ízeket és nem riadnak vissza egy kis különlegességtől ;)

Nincsenek megjegyzések: