2013. június 16., vasárnap

Ricotta gombóc.... kétszer



Nem igazán tudtam eldönteni milyen gombócot is szeretnék ... Volt itthon eper és cseresznye is. Főztem hát kétfélét és kényeztettem kicsit magunkat :) Persze egészségesen... mert utálok úgy enni egy édességet, hogy tudom tele van cukorral és/vagy liszttel. Bár szoktam vásárolni boltban 1-1 bűnös dolgot, mégis ha itthon készítek édes desszertet vagy főételt mindig törekszem arra, hogy egészséges hozzávalókat használjak. Bár, aki rendszeresen benéz ide ezt megszokhatta :)





Hozzávalók:
500 gr ricotta
3 tojás
80 gr zabkorpa ( a ricotta elég változatos formákban elérhető, lehetséges, hogy bizonyos márkák többet vesznek fel például a szarvasi krémes típusa)
5 ek eritrit (vagy ízlés szerint egyéb édesítő)

víz a főzéshez

A forgatáshoz: vaj (vagy egyéb zsiradék) és morzsa

Az epres öntethez: 7 ek tejföl, 3 ek eritrit, 4 ek tejszín, néhány szem eper apró darabokra vágva

A cseresznyés változathoz: kb 20 szem cseresznye  - annyi amennyi gombócot szeretnénk gyártani

Kissé bonyolultan írtam le a hozzávalókat... mivel én egy tésztából kétféle ételt készítettem, de ugye ez nem kötelező. A tészta az alap recept és utána már mindenki eldönti maga, hogy az epres öntetet, vagy a cseresznyés változatot készíti el.

Felirat hozzáadása

Elkészítés:
A tojást és az édesítőt habosra keverjük majd hozzá adjuk a ricottát és robotgéppel vagy botmixerrel összedolgozzuk. Ezután adunk a tésztához annyi zabkorpát amennyivel a tészta nagyjából összeáll. Majd 30 percre a hűtőbe helyezzük, ennyi idő alatt a zabkorpa kissé megszívja magát és könnyen formázható lesz a tészta.
A pihenés után vizet forralunk, majd vizes kézzel a ricottás tésztából gombócokat formázunk. Az epres változathoz mini kb diónyi gombócokat, míg a cseresznyés változathoz kissé nagyobb adag tésztát veszünk ki és a közepébe helyezzük a gyümölcsöt.
A gombócokat forró, lobogó vízbe helyezzük (óvatosan) és addig főzzük, amíg azok a víz felszínére emelkednek.

A forgatáshoz egy serpenyőben vajat hevítünk majd megpirítjuk rajta a morzsát. A kifőtt gombócokat lecsöpögtetjük majd egyből megforgatjuk a morzsában.

Az epres öntethez a hozzávalókat egyszerűen összekeverjük majd tálaláskor a gombócok tetejére kanalazzuk. Az epret akár ki is hagyhatjuk és akkor az édes tejfölös öntetet a cseresznyés változat tetejére is tehetjük. 

..... és egy kis személyes élmény beszámoló :)
A fotózás egyre jobban foglalkoztat, emiatt indítottam el Photoszíntézis nevű fb oldalam is, ahová mindenféle nem gasztro témájú fotóm töltöm fel, mivel egyre több ilyen van :)
Tegnap például egy esküvőn fotóztam! Mutatok néhány kedvencet!








Nincsenek megjegyzések: