2012. február 13., hétfő

Kakaós müzli házilag méz nélkül, xilittel



Elkészült nálunk a diétás verziója a müzlinek. Néhány gondolat ezzel kapcsolatban: A xilit nem oldódik 100%ig az olajban, de ez nem gond ugyanúgy kell elkeverni. A sütés után nem lesz annyira ropogós mintha mézzel készült volna, de azért kellemes :) nem zavaró! A mézet nem azért hagytam el mert nem tartom egészségesnek, egyszerűen magas a glikémiás indexe és emiatt szerettem volna most helyettesíteni. Végül pedig fontos, hogy mindenki bátran variálja a hozzávalókat!

Hozzávalók:
150 gr zabpehely
35 gr kókuszchips
30 gr szezámmag
10 gr lenmag
30 gr napragorgómag
50 gr földimogyoró
30 gr aszalt őszibarack apróra vágva
20 gr aszalt vörösáfonya
1,5 ek keserű kakaó por --> kb 13 gr

75 ml olívaolaj
50 gr xilit

Elkészítés:
A magvakat és az aszalt gyümölcsöket a zabpehelyhez adjuk, összekeverjük a kakaóval.
Az olajat a xilittel összemelegítjük, én ismét simán mikróba tettem és néha kivettem, megkevergettem. Hozzáöntjük a zabpelyhes keverékhez és alaposan összeforgatjuk.
Sütőpapírral borított tepsiben egyenletesen elosztjuk és 160 fokon, gázsütő 2-es fokozatán kb 20 percig sütjük. Ellenőrizhetjük ha egy keveset kiveszünk egy kiskanálban, és ha nagyjából kihűl és megfelelőn ropogós akkor készen vagyunk :)
Miután kivesszük a sütőből még nem ropog, csak a hűlés során éri el a megfelelő állagot.

A házi müzli mézes változatát ITT találod.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

xilit helyett lehet nyírfacukrot is használni ? ugyanúgy viselkedik?
előre köszönöm a választ.