2010. április 21., szerda

Megkóstoltam a macaront! :)


Ne tessék megijedni a képen látható macaronok nem az én műveim..... A Zazzi cukrászdában sikerült beszereznem őket (http://www.zazzi.hu/).

Már hónapok óta nézegetem a macaronnal kapcsolatos bejegyzéseket, bevallom nekem ennyi macerához nincs jelenleg kapacitásom. De azért ott motoszkált bennem, hogy szívesen megkóstolnám :)

Rögtön segítségül is hívtam google barátom, hogy a környékünkön hol kapható macaron... persze kidobott néhány budapesti címet, de egyik sem esik útba nekem :( Aztán jött a felmentősereg, hiszen Solymár (félúton Bp és Piliscsaba közt --> Éljen az egyetem :) ) büszkélkedhet egy fantasztikus kis cukrászdával, ahol igen jó áron 200 Ft/db lehet vásárolni. Nem emlékszem hol találtam a cikket, de emlékszem hogy nagyon pozitívan írtak róla. Ma elmaradt egy órám és haza fele menet volt időm beslisszolni a cukiba :)
Na és akkor a tapasztalatok:
Először is le kell szögeznem, hogy nem vagyok az a típus aki csak azért mert mások rajonganak valamiért akkor azt automatikusan leszólnám... sőt néha jól esik beállni a birka sorba és vásárolni olyasmit ami épp "mindenkinek van", "mindenki szereti" :) Köztudottan rajongom a giccsekért és megnézek olyan tv műsorokat is amiktől normális embereket kiver a víz :D
Továbbá el kell mondjam, hogy Kr.e. 4. század óta nem ettem cukrot... ergo felspanoltan vártam, hogy egy kis igazi cukrászdás finomságot kóstoljak, nincs eltelve a szervezetem a csodás cukros ízorgiákkal :)
Szóval nekem nem jött be annyira :( Lehet túl sokat vártam tőle...
A cukrászda köztudottan nagyon finom és minőségi sütiket árul, ezzel egészen biztosan nem volt gond. A keserű csoki töltelék nagyon finom volt, a macaron kívül roppant belül lágy volt... minden klappolt... de valahogy mégsem....
Alapból ugye 2 falatka az egész, ezzel sem lenne semmi gond, hiszen pont emiatt engedtem meg magamnak egy falatnyi bűnt... de ahogy ettem rögtön az ugrott be, hogy OK ezt szívesen nasiznám egy jó film nézése közben... vagy 20at tuti megbírnék enni másfél óra film alatt, de ugye ez mindenhogy horror lenne pénzügyileg :D Ha magam gyártanám akkor sem lenne olcsó.
Aztán eszembe jutott, hogy ha egy villányit lekanyarintok pl egy tök szimpla csoki tortából és azt eszem meg akkor is érzek némi ízorgiát, ami kitart pár percig.... Ezzel szemben macaron barátom íze volt-nincs ennyi... pedig esküszöm direkt lassan ízlelgettem és teszteltem, de miután lenyeltem el is felejtettem milyen volt az íze, csak a csokit tudtam felidézni.
Nagymamám is megkóstolta, ő is nagyon szereti az édességet de valahogy azt mondta ez neki sem az igazi :D
Na de eszmefuttatásom végére annyit mindenképp elmondanék, hogy finom volt, jó volt, érdemes kipróbálni... lehet másnak sokkal jobban bejön és igazi macaron függővé is lehet válni, én nem leszek az....:)
A Zazzi cukrászdát pedig tudom ajánlani mindenkinek, ha egyszer az életben én még fogok enni cukrászdai tortát akkor biztosan kipróbálom valamelyik krémes, különleges finomságot :)

9 megjegyzés:

Bianka írta...

Én még nem ettem. Majd talán egyszer rászánok egy kis utánaolvasást és elkészítem. El nem tudom képzelni, mi kerül benne 200,- Szerintem az ugyanolyan,hogy a márkát itt éppenséggel a bevált cukrászati elnevezést kell megfizetni, nem is magát a művet. Tőled Livi el is hiszem, hogy valóban ilyen volt az íze, mert már évek óta ismerlek a W-n :))) és nem dicséred agyon, hogy te is beállj a macaron sztárolok közé :)

Livi írta...

Ó Bianka köszi, hogy bizalmat szavaztál és hiszel nekem :)
Aranyos vagy!
Igen kicsit érdekes volt, hogy a macaron mellett ott vigyorgott rám a Mozart torta meg a karamellás trüffel mindenféle krémes csoda torta szelet, kb 20-30szor akkora méretben mint egy macaron mégis csak 350-400 Ft volt egy-egy ilyen igazi francia ihletésű süti.
Pedig én úgy készültem ám, hogy majd arról kell beszámoljak, hogy mennyire isteni és majd ha lesz időm-energiám-kis plusz pénzem akkor rögtön nekiállok macaront gyártani... őszinte vagyok, ez a véleményem :))) Nem kizárt, hogy egyszer nekiállok.... egyszer :)

szazala írta...

Annyira megkostólnám már én is,húsvét táján el is játszottam a gondolattal,hogy nekiállok,de győzött a józan ész!(az egész család diétázik)
Sajnos a környékünkön,sőt Pécsen sem(ott tanul a fiam)nem találtam olyan helyet,ahol készítenének,hogy egy-két darabot beszerezzek!Nincs más hátra,várom az augusztus végét,akkor jön haza a lányom Londonból,majd talán Őt rá tudom venni,hogy azt hozzon szuvenírnek:)
Az azért vigasztal,hogy nem vagy elájulva tőle!

Livi írta...

Ó Szazala ismerős ez a diéta dolog :D Én is csak a családomnak készítek finomságokat, párommal ezerrel fogyózunk. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan mindenhol lehet majd kapni, mert nagy a felhajtás a macaron körül. Ha sikerül enned számolj be róla, hogy ízlett e :) Ha mást nem akkor augusztusban...:)

Kata írta...

Livi, én a múltkorában tettem egy próbát macaron-sütéssel, ami 0:1-re végződött az én szempontomból...csúfos vereséget szenvedtem. Egyébként megettük, nem ahogy kéne, hanem nagy kreatívan összeragasztottam fincsi lekvárral, pikk-pakk elfogyott.
Valószínűleg, mint pl. a marcipán is, nem mindenkinek fog a macaron sem ízleni...én még előtte vagyok a dolognak:)

Livi írta...

Kata igazad lehet, hogy ez olyan mint a marcipám :) Leszámítva, hogy akárhogy nézzük ez sokkal drágább :)
Kíváncsian várom hogy sikerül a következő futam, drukkolok, hogy egyenlíts ;)

szepyke írta...

Ma voltam a Zaziban...
Valamikor a héten posztolom...
Most röviden ennyi: ez a macaron, nem az, ami az igazi, azaz, nem olyan, mint a Ladurée macaronja, ami ebben a témában az etalon. És egyébként, maga a hely... nem kommentálom. Az árakat sem. Majd felrobbantam, legyen ennyi elég...

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
szepyke írta...

Csak annyit mondok: holnap reggel 9!:)