2010. február 23., kedd

A tökéletes mákos muffin (szerintem :) )


Miért tökéletes? Azért mert olyan szépek lettek amilyennek szerintem lenniük kell, (olyan kis édes ducik nem?), és nem utolsó sorban az ízük is remek lett :)


A történet úgy kezdődött, hogy a család rákapott a muffinra… én pedig szívesen készítek nekik hetente újat. Hol magamnak kedvezek és nem teszek bele cukrot, hol pedig az édes szájúakra gondolok, így történt ez most is.
Igen ám, de milyet is készítsek? Muffin esetében a legjobb ha bekandikálunk a kamrába/szekrénybe és a fantáziánkra hagyatkozunk.
Maradt még itthon egy kevés mák, így most erre esett a választásom. A következő akadály az volt, hogy nem volt a hűtőben natúr joghurt, de mákhoz illő gyümölcsös sem…. Így akadtam rá a kefírre, ami ugye alapvető hogy a muffin tésztába való (vagy joghurt vagy kefir), és a tejfölre… Így készült el végül a muffin, ami megint elég gyorsan el is fogyott. :)
Hozzáteszem, hogy ha 2 pohár joghurtot vagy 2 pohár kefirt használtam volna simán ugyan így néznének ki a muffinkák… de mégse árulok zsákba macskát, azt a receptet írom le egy az egyben amivel a képen látható sütit készítettem.

Hozzávalók:
(száraz)
250 gr liszt
200 gr cukor
5-6 evőkanál darált mák
2 teáskanál sütőpor (vagy szódabikarbóna)
(nedves)
2 tojás
1 pohár kefir
4-5 púpozott evőkanál tejföl (vagy 2 pohár natúr joghurt/kefir)
60-70 ml olaj

Elkészítés módja a szokásos, külön a száraz és a nedves hozzávalókat összekeverjük majd össze öntjük őket, óvatosan elkeverjük. Muffin formákat kivajazzuk vagy bele tesszük a papír kosarakat és elosztjuk a tésztát. Ezúttal nem írom, hogy ¾-ig töltjük, mert nekem majdnem tele lettek a formáim, a mák dobott egyet a tészta mennyiségen ;)
180 fokon kb 20 perc a sütési idő, és szerintem nem is szükséges előmelegíteni a sütőt.

A fenti kis story talán jól megvilágította ismét azt a tényt, amit minden ügyes szakácsnő tud… a muffinhoz minden alapanyagot felhasználhatunk :)

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Látványra tökéletes és szerintem ízre is :)

Adri írta...

Tényleg nagyon formásak!:)
Mákos muffint még soha nem ettem...

Livi írta...

Adri köszi! Próbáld ki egyszer nagyon finom :) Ha készítesz hozzá gyorsan valami vaníliás öntetet akkor a mákos guba bátran nevezheti rokonának is :)

B. Köszi!!!! :) Igen ízre is tökéletes volt szerintem, azért megkóstoltam (piruló smiley :) )