2012. május 27., vasárnap

Menta-lime joghurt mousse, avagy "mojito hab"


Őszintén szólva nem tudom mousse e ez avagy sem. Körülbelül 100000000000 receptet néztem át keresve az igazi joghurt mousse receptjét, de mindenkinél gyakorlatilag teljesen eltérő hozzávalók és arányok voltak :) Sebaj... Ami ebből hiányzik de a legtöbb esetben a mousse része volt az a felvert tojás hab... nyers... aha én ettől egyrészt félek, másrészt nem is hiányzik ebből a joghurtos habból, szóval erről ennyit :)

Hozzávalók - 2-3 főre:
1db lime leve
Kb 20 db menta levél
0,5 dl víz
35 gr xilit/vagy más édesítő
5 gr zselatin por
1 dl tejszín
1 pohár natúr joghurt (125 gr)

Elkészítés:
1. A joghurtról csepegtessük le a savót egy géz lap vagy egy tiszta konyharuha segítségével. 
2. A lime levét a mentával, vízzel és xilittel összeturmixoljuk. Gőz fölött melegíteni kezdjük, amikor langyos adjuk hozzá a zselatint és tovább melegítjük, amíg a xilit teljesen fel nem olvad. Ne forraljuk fel teljesen mert a zselé elveszítheti a zselésítő hatását. Tegyük félre hűlni. 
3. A tejszínt verjük fel majd adjuk hozzá a joghurtot és a kihűlt menta-lime keveréket.
4. Öntsük formába vagy desszertes poharakba. Néhány órára de ha lehet inkább egész éjszakára helyezzük a hűtőbe.
Tálaláskor díszítsük lime karikával és menta levéllel.

Én először egy formába helyeztem, utána vágtam fel és tettem át a poharakba.


Nincsenek megjegyzések: