2012. június 7., csütörtök

Banán fagyi


No ez egy igen rövid bejegyzés lesz... Nem tudom ki hogy van vele de én az ilyen "recepteket" szeretem a legjobban :)
A banán fagyi készítését pusztán banán felhasználásával először Lénárt Gitta: Élő édességek könyve című  kiadásában olvastam, de aztán az új Good Food magazin is leközölte egy változatát.
Kipróbáltam, sikerült... ennyire intenzíven banános fagyit más módon szerintem nem is készíthetünk :)

Hozzávalók 3 max 4 személyre:
3 érett banán
3-4 ek tej vagy tejszín, esetleg víz

Elkészítés:
A banánt feldaraboljuk és egy edényben a mélyhűtőben megfagyasztjuk, én egy éjszakán át hagytam bent. 
Egy jó turmix géppel, amely viszi a fagyott termékeket is összeturmixoljuk, úgy hogy hozzá adunk kevés tejet vagy tejszínt, esetleg vizet. Édesítésre nem szorul.
Az állaga ekkor egy olvadtan krémes, de nagyon hűs fagyira hasonlít. Én még vissza tettem 2 órára a mélyhűtőbe, hogy formázhatóbb legyen, de így is úgy is finom!
Ennyi :)

2 megjegyzés:

Emoke írta...

király:)lehet csurgatok bele kis olvasztott csokit aztán banán-sztracsi lesz :D

Livi írta...

Szuper ötlet!